Wyjątkowy miód z nektaru krzewu Mānuka z Nowej Zelandii – to Mānuka Honey. Tylko przez kilka tygodni latem każdego roku, kiedy kwitnie krzew Mānuka, pojawia się szansa na nektar produkowany przez pszczoły. W 100% pozyskany w Nowej Zelandii, ten rodzaj nektaru nadaje miodowi niepowtarzalny smak, ceniony na całym świecie. Rzadki dar natury.
Wtedy pojawiliśmy się my. Naszym celem było zwiększenie świadomości i możliwości zastosowania tego wyjątkowego produktu. Jako agencja marketingu online, naszym zadaniem jest teraz zwrócenie uwagi i zwiększenie sprzedaży w wielu różnych obszarach.
Nasz zakres usług obejmuje dopasowanie portfolio produktów na bazie tego niepowtarzalnego miodu do grup docelowych. Kampanie prowadzone są na prywatnych kanałach Facebook i Instagram.
Wiele grup docelowych dostosowanych do różnych USP (unikalnych cech sprzedaży) jest zachęcanych różnymi wizualizacjami i kierowanych na odpowiednie strony docelowe. Celem jest zwiększenie liczby odwiedzających stronę internetową, a tym samym liczby sprzedaży.
Na początku współpracy przeanalizowaliśmy dotychczasowe działania, zinterpretowaliśmy je i określiliśmy ważne dla nas zalecenia. Należało do nich zdefiniowanie różnych grup docelowych zgodnie z USP produktów, budowa lejka, w którym zachowania użytkowników mogą być najlepiej obserwowane, oraz stworzenie języka obrazowego w ramach ustalonej tożsamości wizualnej. Produkty Mānuka Honey są sprzedawane przez sklep, więc sprawdziliśmy i zaimplementowaliśmy koncepcję śledzenia. Ponieważ produkty są sprzedawane głównie B2C, wybór kanałów był jasny od początku. Skupiamy się na Facebooku i Instagramie. Grupy docelowe na obu kanałach są podobne pod względem zainteresowań, ale różnią się strukturą wiekową.
W drugim kroku chodziło o ustalenie harmonogramu, aby zaplanować różne kampanie i przedstawić wyświetlanie ogłoszeń. Po udanym przygotowaniu przeszliśmy do realizacji. Obsługujemy cały lejek. Kampanie ruchu zapewniające zasięg i wyświetlenia wideo pozwalają nowym użytkownikom poznać produkty Mānuka i wchodzić w interakcję z reklamą. Dzięki temu są oni zapisywani w lejku, a my mamy możliwość ponownego kierowania do nich kampanii konwersji. Prowadzimy wiele różnych kampanii do różnych akcji. Celem jest zwiększenie sprzedaży, co jest doskonale realizowane dzięki lejkowi i indywidualnym podejściom.
W ramach naszej współpracy udało nam się znacząco zwiększyć sprzedaż za pośrednictwem mediów społecznościowych. Ponadto, dzięki mediom społecznościowym, mamy możliwość zapoznania użytkowników z portfolio produktów, zanim zaczną oni szukać produktów w Google. Wykorzystujemy tę przewagę w naszej strategii, aby jak najlepiej obsługiwać inne kanały zorientowane na wyniki, takie jak SEA czy marketing afiliacyjny.
Po kontroli i analizie dotychczasowych działań będziemy kontynuować wdrażanie lejka. Zawsze nowe, przez nas targetowane grupy docelowe mają przyciągać nowych użytkowników na stronę internetową i tym samym do lejka, aby nie ograniczać się tylko do "tego samego stawu" i zwiększać zasięg oraz rozpoznawalność marki.